top of page

פיתוח תיירות באוהל האירוח של איברהים

החלום שהגה איברהים לפני כחמש עשרה שנה רקם יתדות ויריעות והיה לאוהל אירוח בחאן אל אחמר.
איברהים לימד את עצמו תיירות, לפני כעשרים שנה עבד בקייטנות בעין חמד, שם רכש את העברית שבפיו. לאחר מכן מכר מזכרות בנבי מוסא, וסיפק לתיירים הזדמנות צילום על גבי גמל מקושט בחוף אלמוג, בצפון ים המלח. כשקשיי הפרנסה גברו, החליט להביא את התיירות הביתה, לחאן אל אחמר.
שנים של גיוס כספים, השגת אישורים והתגוששות עם הבירוקרטיה הפלסטינית הסתיימו לפני כשנתיים עם הקמת האוהל, אך בחורף שעבר קרסה יריעת הגג שלו. איברהים לא התייאש ובעזרת ציוד שגייסנו על ידי הפעילים בידידי הג'האלין, האוהל הוקם מחדש.
איברהים מציע לינה ומגוון ארוחות מסורתיות, צמחוניות ובשריות, עליהן מופקדת אשתו. בין הבאים ישראלים ותיירים - טיילים בודדים וקבוצות, נוער יהודי מחו"ל, משפחות המבקשות את שקט המדבר והיכרות בלתי אמצעית עם אנשי השבט. על מנת לקדם את המיזם של איברהים אנו מקיימים במאהל האירוח אירועים וסדנאות לקהל הרחב.
דר' ירון עובדיה, ממקימי הקבוצה שלנו, חוקר את קהילות הבדואים במדבר יהודה, מכיר מקרוב את הפרויקט של איברהים. הוא מביא למקום השתלמויות של מורי דרך ומדריכי תיירים המעבירים את הלילה באוהל ויוצאים ביום לטיולי ג'יפים בין קהילות הג'האלין הפרושות במדבר ובאתרים שבאזור ים המלח. דר' עובדיה מספר כי תושבי הכפר תומכים במיזם ומקבלים את האורחים בידידותיות.

bottom of page